måndag 11 oktober 2010

Nytt och gammalt

Den här underbara synen mötte mig i morse! Visst är det vackert?!?

Det har varit lite si och så med stickningen den sista veckan. Tycker att det mest har strulat. Koftan som jag såg fram emot att fortsätta på tjorvade i hop sig (ser fram emot hjälpen som jag förhoppningsvis får i veckan...), sjalen som jag började på rev jag upp - blev bara fel hela tiden (ska börja om sen).
Men allt är inte bara tok :)


Har börjat sticka sockar. Går riktigt bra. Så pass att jag köpt hem garn till fler par.


Har börjat på en ny kofta (typiskt mig att ha ett antal projekt på g samtidigt...). Det här är början på nederkanten. Ska sticka 15 lika rapporter och sen plocka upp och sticka resten av koftan. Pillrigt, kräver bra ljus men är otroligt kul att sticka :)

Helgen avslutades på bästa sätt - med syjunta. Satt och stickade på mitt andra par muddar (bild kommer sen), fikade underbart gott fika och hade trevligt.
Får hoppas att denna veckas stickning flyter på lika bra som föregående veckas slutade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar