söndag 28 november 2010

Julmarknad

I går var vi på årets första julmarknad. Den var på underbara Olofsfors bruk ett par mil bort. Det fanns mycket att se på. Tyvärr var det lite kallt (minus 19 då vi vaknade) så det blev inget fotat på marknaden. Men jag har knäppt ett kort på mitt inköp. Som ni kan se lyckas jag inte så bra med mitt köpstopp...



Det blåa är ett handfärgat sockgarn. Blir tunna fina sockar av det. Det vinröda är ett fait trade garn Manos del Uruguay - 30% silke, 70% merinoull. Har inte bestämt mig än vad det ska bli. Tills vidare nöjer jag mig med att sitta och klappa på det och njuta av den underbara färgen :)

Några goda vänner gjorde oss sällskap på marknaden och följde sen med hem. Åt en god tacomidddag tillsammans. Alltid trevligt med gäster :)

1 kommentar:

  1. Hej Hemlis!
    Ville bara berätta att ditt paket är lite försenat (skäms), det låg så snyggt och väntade på postis i min brevlåda under måndagen men jag vet inte varför jag inbillade mig att han skulle komma fram när inte vi kom ut. Jag hoppas snöröjarna hittar vår lilla väg imorgon och att det kan komma iväg då.
    Sorry....

    Kram från din Hemlis

    SvaraRadera