torsdag 18 november 2010

Nytt garn och nya bekymmer

Det är bara att konstatera - mitt beslut om köpstopp på garn höll inte...
Tittade in på Tant kofta i helgen och såg materialpaket till axelvärmare... Kunde helt enkelt inte motstå. Det var lite svårt att bestämma färg så det fick bli båda 2 - härliga härvor i grönt och brunt. :)

Dessutom var jag in på Garnkorgen häromdagen och då hm... beställde jag några nystan Cascade i fin blå färg (är nyfiken på garnet efter allt gott jag har hört om det). Så nu blir det till att sticka framöver.
Vet inte hur det ser ut med jobb efter november - det är nästan så att jag skulle vilja ha en vecka ledigt och bara sticka (får man önska så?)


Har gjort klart nederkanten på min gråa finkofta i Sandnes alpakka, Nu ska jag plocka upp längs sidan och sen sticka hela koftan fram och tillbaka på rundsticka (lite flätor där också).
Men jag har ett litet bekymmer : då jag mätte "remsan" såg jag att den var för kort, men kan nog sträckas ut till rätt längd (fattas ca ½ dm). Så nu är frågan - hur gör jag???? Stickar en omgång flätor till och gör en större storlek? Plockar upp med rätt stickor det maskantal som står och försöker blocka ut den sen? Plockar upp med större stickor det maskantal som står och stickar på? Någon som har ett förslag?? Är så förtjust i koftan och garnet är helt underbart så jag vill gärna göra den klart så fort som möjligt. Får ta mig en funderare under (jobbar)helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar