torsdag 9 december 2010

Stickcafé

Har nyss kommit hem från ett stickcafé i Olofsfors bruk.
Egentligen rätt fashinerande: satt med 2 för mig helt obekanta kvinnor. Vi fikade (helt underbar toscakaka med saffran!!), stickade och pratade. Då jag for hemåt tänkte jag på att jag inte har en aning om vad de heter, vad de gör i arbetslivet eller vart de bor. MEN jag vet vad de stickar på just nu och vad de gillar att sticka, samt lite om deras stickhistoria. Det enda som var viktigt :)

Stickade på en sjal som jag började på i kväll. Det är samma mönster som Fame trend-sjalen, men jag blev sugen på att se hur den skulle se ut i tjockare garn och grövre stickor. Hade garn liggandes hemma (freedom spirit), skaffade stickor i går och nu i kväll satte jag igång (trots att fame trendsjalen inte är klar än). Till min stora glädje verkar det bli precis så snyggt som jag tänkt.
Tror att jag kommer att fortsätta på den tjockare nu och ta den lite tunnare närmare våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar