onsdag 16 november 2011

Renoverar och fixar

Just nu håller vi på och fixar och donar en hel del hemma. Vi är tredje generationen som bor i detta hus (byggdes av sambons farfar). Nu vill vi försöka få till det lite som vi vill ha det. Då jag nu flyttat hit med alla mina pryttlar är det lite rörigt minst sagt. Alla kartonger står i källaren eller i gästrummet. En del möbler är ställda i ett uthus... Sakta men säkert går vi igenom allt. Det är mycket att gå igenom, men väldigt kul.

Så här fint blev det när solen lyste genom våra köksgardiner härom dagen.


På ovanvåningen finns ett stort rum, kök och några små alkover. Det stora rummet där kommer inom en snar framtid bli vårat sovrum (det sovrum vi har nu på nedre botten blir då mitt syrum!!)
Denna fina tapet hittade vi då vi rev ner några lager gamla tapeter. Visst är den fin?! Det är nästan så jag önskar att hela rummet var tapetserat i den. Men den nya som ska upp snart är otroligt fin den också.

1 kommentar:

  1. Det är roligt att hitta gamla tapeter bakom! De där var ju så söta att de borde nyproduceras!

    När sonen och jag var på promenad en dag (utan kamera) kom vi till ett ödehus och tapeterna där inne var bara för underbara. Jag ska gå tillbaka och fotografera en annan gång!

    SvaraRadera