lördag 26 november 2011

Uppifrån och ner kofta

På sticklägret förra helgen började jag på min första (men troligen inte den sista) uppifrån och ner-kofta. Efter lite strul med att räkna ut hur många maskor jag skulle ha, kom jag igång.
Som synes blir den randig. Det röda är Nepal och det mörkt gråa är Alaska. Sköna garner båda två att sticka i.


Det är ett roligt sätt att sticka kofta på. Lite bökigt i början med allt provande, och det tog ett tag innan jag "såg" hur det skulle vara. Tack snälla Ulrika för all tålmodig hjälp!!
Men jag gillar ändå att sticka på det här viset. Ser fram emot att få den klar :) - samt att börja på en till...

3 kommentarer:

  1. Den kommer att bli såååå fin!
    Ska bli spännande att se den färdig...
    Har provat min på yngsta dottern som ska få den, och det verkar bli bra!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  2. Det ser ju kanonbra ut!
    Jag har lagt min åt sidan en stund för att gör några fler julklappar, men jag längtar efter att göra den färdig.
    Är det dina Cascade-härvor som blir nästa kofta? ;-)

    SvaraRadera
  3. Tack söta ni! Känner mig riktigt nöjd själv. Har svårt att slita mig från den och göra projekt som var tänkt att bli klara före...
    Om jag bara lyckas räkna rätt, så blir nog den underbara Cascaden förvandlad till en kofta. :)

    SvaraRadera