onsdag 25 januari 2012

Hemlisfrågor

Jag har anmält mig till Stickameras hemlis 8. Här är svaren på frågorna:

1. Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om?
Föredrar naturmaterial. Gärna ull blandat med något, alpacka är en annan favorit.

2. Vilka är dina favoritfärger?
Lite allätare där. Men gärna starka och/eller mättade färger och nyanser. Rött, grönt, blått, brunt, grått trivs jag bäst med nu.

3. Är det någon färg du absolut inte tycker om?
Gillar inte blaskiga pasteller. (ska jag ha pastell ska den synas)

4. Vilken sorts stickor tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Rundstickor, raka, strumpstickor?)
Föredrar rundstickor. Testade knitpro för ett tag sen och trivdes med dem, men jag tar de som finns till hands. Då jag ska ha strumpstickor är det trä som gäller.

5. Hur länge har du stickat? Anser du dig vara nybörjare, avancerad eller mittemellan?
Är nog mittemellan på god väg mot avancerad. Beror lite på vad det gäller.

6. Dricker du kaffe? Te?
Ja tack! Brygger kaffe, gärna med smak i. Annars älskar jag te i alla former :)

7. Är du allergisk mot något?
Starka dofter. Lite känslig mot "stickig" ull tyvärr.

8. Vilken slags musik tycker du om?
Lite allätare. Men mest åt jazz, singer/songwriter hållet. Även 80-tal och schlager går bra. Det beror helt på humör.

9. Favoritgodis?
Choklad!! I alla former, styrkor och smaker.

10. Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom stickning? (Spinna, scrapbooking, virkning osv.)
Ska prova på att spinna om en månad. Det ser jag fram emot. Har virkat och broderat en del.

11. Vad tycker du är roligast att sticka? Mössor? Sjalar? Tröjor? osv...
Har alltid älskat att sticka koftor. Nu börjar jag lära mig det här med sockar/vantar och sjalar - älskar det!!

12. Prenumererar du på någon sticktidning?
Nej

13. Har du något drömprojekt på önskelistan?
Det finns ett par koftor som Kaffe Fassett har gjort... Har några sjalar också som jag vill göra nån gång.

14. Använder du pulsvärmare/handledsvärmare? I så fall, vad är ditt handledsmått?
Gärna. Mått 17 cm

15. Tycker du om att sticka pulsvärmare?
Ja

16. Stickar du sockor?
Japp

17. Vad har du för fotstorlek? (T.ex. längd, omkrets på tjockaste stället.)
Ett par stadiga 41or

18. När fyller du år?
6 september

19. Stickar du med pärlor?
Fick pärlor i ett tidigare byte, men det har tyvärr inte blivit att jag använt dem :( Måste verkligen prova...

20. Vilken slags böcker (ej stickning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?)
Läser både deckare och romaner. Är stundtals väldigt flitig på biblioteket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar