onsdag 29 februari 2012

Garn och fiberhelg!!

Förra helgen tillbringade jag ute hos Lillemor i Brån. Vilken underbar helg!!

På lördagen var det stickevent. Vi var ett gäng kvinnor som satt tillsammans och stickade hela dagen. Till lunch fick vi underbart god soppa!
Jag är fashinerad över detta - vilken gemenskap det blev bara genom detta stora intresse för garn och stickor. Stickerskor är ett väldigt trevliga människor :)

Denna bonad satt på väggen. Så sant, så sant...

På söndagen var jag tillbaka. Nu för att försöka lära mig grunderna i att spinna. Tyvärr var herr migrän på besök. Men jag motade bort han tillräckligt för att kunna vara med i ett par timmar i alla fall. Och vilka timmar!! Det är så kul! Sen att spinna... jag kan väl inte säga att jag kan det... (en dm bra garn räcker inte långt). Men jisses vad sugen jag är på att köpa en slända, ull och bara öva!!!

Titta så underbart vackert!

Det här lyckades jag karda på kardmaskinen. Fråga mig inte hur det blev då jag försökte mig på att spinna av det... Hm, hm

Dessutom fick vi möjlighet att köpa garn :) Naturligtvis från Limmo-design där vi var. På lördagen var även Stina (?) från Textera med. Mycket fint garn!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar