fredag 3 februari 2012

Finsjalen på g!

I dag är det kallt - det var minus 28 då jag steg upp i dag. Men jag ska trotsa kylan senare och ta mig in till stan. Tills dess funderar jag på att ägna mig åt den här:

Det är en Shetland triangle som ska bli "bröllopssjalen".
Om jag ska vara ärlig så var jag lite orolig för att ge mig på denna. Mönstret var ju på engelska, inte kan väl jag... Men jag kan!! Det var inte alls så svårt som jag trodde.
Det värsta var att räkna ut vilken stickstorlek. (ply??) Nu stickar jag den på 4,5, garnet är på 350m/100g. Funderade på att göra om på lite grövre stickor men det får nog bli så här. Ser säkert bättre ut då jag har blockat den.
Och jo... jag har redan börjat fundera på garn/mönster till nästa spetssjal :)


För att pigga upp mig lite i kylan har jag målat naglarna knallrosa. Ska det vara pastell ska det synas som sagt... (inget blekrosa här inte)

2 kommentarer:

  1. Det klarar du galant! Sjalen blir jättefin! Rosa naglar är precis vad man behöver i vintermörkret! Får nog slå till på det själv också!

    SvaraRadera
  2. Klart att du fixar det engelska mönstret! Jag funderar själv på att starta en Shetland, skulle bli bra till sommaren. Annars stickar jag mest värmande plagg just nu, sköt om dig i kylan!

    SvaraRadera