söndag 12 februari 2012

Min uppifrån och ner-kofta

Sådär! Nu är koftan klar - min första uppifrån och ner-kofta! Så här ser den ut:



Garn: rött Nepal och mörkgrått Alaska båda från Drops.
Stickor: Rundstickor nr 5 till kroppen, strumpstickor samma storlek till ärmarna. Alla stickor är knit-pro.

Jag började sticka denna kofta på sticklägret i november, och nu är den klar. Det har gått otroligt snabbt. Jag har ändå pysslat lite med andra projekt under tiden. Måste säga att den har varit otroligt rolig att göra. I början var det kämpigt innan jag fick till det (TACK Ulrika för pepp), men sen har det bara varit roligt. Den har växt, rand för rand.

Denna kofta är jag säker på kommer att bli en favorit. Mjuk och skön att mysa i, men ändå så fin. Jag kommer garanterat att göra fler koftor av det här slaget :)

7 kommentarer:

  1. Vilken härlig kofta, va fin du är i den. Härligt vintriga bilder. kram Christel

    SvaraRadera
  2. Ååå, den blev jättefin!
    /Ann-Britt

    SvaraRadera
  3. Snygg, blir lite avis har länge tänkt att jag skulle göra en kofta men....... blir inte färdig att börja. Underbara bilder // Kerstin

    SvaraRadera
  4. Härlig kofta, den kommer du ha mycket glädje av!

    SvaraRadera
  5. Den blev kanonfin! Vad duktig du är som har gjort klart din, min väntar och väntar....
    / Ulrika

    SvaraRadera
  6. Åh, den är jättefin! Hela du är fin!:0) Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Vad fin den blev. Den passar dig alldeles perfekt!

    SvaraRadera