tisdag 17 juli 2012

Vi skulle till Holmön...

I ett par år har vi pratat med goda vänner om att fara ut till Holmön och cykla en hel dag. Nu var det dags. Väder hade kollats och cyklar lagats. Äventyret började...

Då vi var nära färjan kom maken på att min cykel var låst - inte hade jag nyckeln? Det hade jag inte, den var hemma 8 mil bort... Nåväl det löste sig med att våra vänner hade en extra cykel som jag skulle få låna.
Himlen var blå, havet fint. Lastade ombord cyklar och packning på färjan.

Solen sken, vi satt ute på "däck" och pratade glatt om att nu blir det äntligen av. Så kul det ska bli. Då...

...kom regnet. Stora tunga droppar. Väl framme lastade vi av allt. Jag och maken fick ett gratis test av våra nya jackor. Nu var frågan - skulle vi chansa på att stanna i tron att regnet skulle dra bort, eller åka hem??

Molnen var mörka så vi åkte med färjan tillbaka efter endast 10 minuter på ön. Fikat åt vi upp på vägen tillbaka,

2 kommentarer:

  1. Usch, ett sånt antiklimax! Hoppas ni kommer dit en annan gång när vädret är på er sida och solen lyser som vackrast!

    SvaraRadera
  2. Välkommen tillbaka. Denna sommar har inte varit snäll någonstans i Sverige. Måste ändå beundra er för ni ser ut som om ni fick ett litet äventyr iallafall och dyrt blev det ju inte heller.

    SvaraRadera