torsdag 16 augusti 2012

Livet här och nu

Just nu är det en hel del som snurrar runt mig - en förklaring till att det varit lite glest med blogginlägg ett tag. Men jag finns kvar, och inläggen kommer att komma oftare.

Har precis "landat" efter våran bröllopsresa. Underbara veckor med massor av intryck. Om möjligt älskar jag maken mer nu än innan vi åkte :)
Nu är det lite stilla (nåja) innan nästa kör igång. Jag kommer att börja studera på universitetet i höst. Sökte en utbildning som jag längtat efter att gå, men ändå inte sökt. Nu gjorde jag slag i saken och kom in! Lycka!! Vet att det kommer att bli mycket pluggande i några år framöver, men jag är så otroligt peppad. Försöker som bäst att förstå mig på kursplaner och litteraturlistor.
Är lite orolig hur det ska gå att börja plugga igen på "gamla dar" men det ska förhoppningsvis gå bra.

Nu de tre veckor som är kvar innan det börjar försöker jag hinna vila och samtidigt fixa en hel del i huset. Skulle gärna vilja ha klart en del innan det kör igång - som köket och klädkammaren. I morgon skulle det visst bli regn, får passa på att göra ett ryck då.

Stickar gör jag. Sjalar ligger klara och väntar på att blockas. Sockar till maken är snart klara. Försöker få klart lite projekt som är liggande. Samtidigt kliar det i fingrarna att börja på något nytt. Har garn hemma till flera projekt och idéer till flera. Men jag tänker försöka klara augusti utan att börja på något nytt, bara göra färdigt. Undrar just hur jag ska klara det??

Mitt i all denna lycka finns även oro. Över livet och nära och kära. Men jag har en tro att allt kommer att ordna sig. Tills dess får jag fortsätta blanda skratt med tårar - det är väl det som är livet. Och livet är bra underbart att leva!!

1 kommentar:

  1. Det är härligt med nya utmaningar som väntar runt hörnet, men det innebär också lite bävan och oro. Du har mycket att se fram emot, fokusera på det positiva och ge järnet, girl!!=0)

    SvaraRadera