söndag 24 februari 2013

Nya erfarenheter

Den här helgen har jag provat nya saker som jag tidigare bara tänkt men inte gjort.
Fredag och lördagskvällarna var vi på Umefolk. Jag har rätt bred musiksmak (även om jag har en viss förkärlek för 80-tals, jazz och gamla schlager). Folkmusik är en genre som jag varit nyfiken på men inte riktigt lyssnat in mig på förutom lite visor (samma sak gäller för övrigt med klassiskt). Men nu blev det av.  Vilka kvällar! Favoriterna blev Jord - världsmusik från Tornedalen.  Stämningen då de spelade... Man blev bara glad :) En annan favorit var NID -härligt medryckande folkmusik. Är glad att jag åkte dit och gav det en chans.
Den andra nya erfarenheten är att jag nu gett mig i kast med ett koftmönster på engelska. Jag har av någon anledning inte trott att jag skulle klara det. Fel av mig! Stickar på en february lady sweater i Heavens hand. Färgen har nr 10632  och är betydligt mer grön än på bilden. Härligt mönster och härligt garn. Lycka!!


1 kommentar:

  1. Koftan ser ut att bli jättefin! Kanske du tar med den på syjuntan i kväll??=0)

    SvaraRadera