tisdag 21 maj 2013

Lonely tree shawl

Ännu en sjal har lämnat stickorna - en Lonely tree shawl:




Mönster: Lonely tree shawl (ravelry-länk)
Garn: Handfärgat 2 trådigt ullgarn färg skogstjärn från Limmo-design. Det gick åt knappt en härva.
Stickor: rundstickor nr 5 (inser att jag gott kunde ha använt aningen grövre stickor, även om detta blev bra det också)

Jag blev förälskad i garnet då jag såg det. Även om det inte hade hunnit torka riktigt än, visste jag att det garnet skulle hem till mig och bli just den här sjalen. Sagt och gjort - garnet följde med och fick torka klart här.
Sjalen har jag stickat nu under ett par veckor då livet varit tungt. Den har verkligen muntrat upp mig. Namnet på sjalen och färgerna  på garnet passar ihop. Tänk dig att ligga under ett träd och titta upp mot den blåa himlen... Avslappnande och vackert på samma gång :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar