måndag 3 juni 2013

February lady sweater

Nu är den klar! Får jag presentera min February lady sweater:



Mönster: February lady sweater
Garn: Heavens hand från Yll o tyll
Stickor: knit-pro rundstickor nr 5 och strumpstickor nr 5

Jag fick garnet i julklapp av maken för 1,5 år sen och visste genast vad det skulle bli. Äntligen skulle jag få göra den här fina koftan som jag varit sugen på ett tag. Nu i vår satte jag så äntligen igång.
Den var rolig att sticka. Trots att jag haft annat på stickorna, blev den klar på ca 3 månader. Kom på att jag ville ha lite längre armar. Då jag var lite osäker på om garnet skulle räcka chansade jag och ringde till Yll o tyll. Jodå, de hade 2 härvor kvar av samma färgbad (ett drygt år efter...) Ville jag ha en av dem? :-)
Måste erkänna att jag är otroligt nöjd med koftan. Knapparna som jag köpte av Mikaela och Garnstugan på sticklägret förra helgen blev det lilla extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar