tisdag 6 augusti 2013

Mera garn!!

Garnlagret har fått lite tillökning i sommar:
Rött garn från Debbie Bliss som ska bli en kofta så småningom. Jag har hittills rivit upp den två gånger, så nu letar  jag efter ett nytt mönster. Det gula är Visjögarn. Har ingen aning om vad det ska bli annat än troligen en sjal. Detta följde med hem från Yll o tyll.
Då jag var på sticklägret i helgen fastande jag för detta.
Det gröna och vita är Pirmins Madonna från Garnstugan. Kommer att bli en ok-kofta med det mörkare gröna som bas.
Det blåa är från Garnstumpan - Easy knits Art. Har redan börjat på en Eiku av det. Så nderbart!!!
Det melerade föll jag för på en gång .  Deeply wicked också det från Easy knits, köpt av Lena. Jag stickade en Damson av det förut och älskade att sticka den. Sen de här färgerna...
Det här garnet hade jag turen att vinna på sticklägrets garnlotteri. Det turkosa och gråa i påsen är Lanett från Sandnes. Det funderar jag på om det ska bli en kofta. Det röda och vita från BC-garn kan bli en offe. Det sista har jag absolut ingen aning vad jag ska göra med - kan bli något värmande till vintern.

Känns på nåt sätt skönt att jag är ledig resten av augusti. Hoppas få en hel del sticktid nu. Min sticklust kom tillbaka i helgen - så mycket fint jag vill göra... så många härliga garner... så många projekt som borde göras klart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar