torsdag 31 oktober 2013

Stickfrossa!!

Just nu är jag inne i något som börjar likna stickfrossa. Jag stickar och stickar. Då jag inte stickar försöker jag få klart i mitt syrum.

Den sista veckan har jag stickat en halskrage (bilden ovan) samt fått klart en citronsjal som väntat ett tag. De ska blockas nu så får de ett blogginlägg senare.
Annars har jag detta på stickorna nu (tyvärr inga bilder...)
*Makens tröja i Drops Karisma
* En röd kofta i Debbie Bliss Donegal luxury tweed aran
* Ok-kofta i Madonna från Pirmin

Gemensamt för dessa tre koftor är att det snart är dags att börja med ärmarna på dem. Så november ser ut att bli stora ärmsticknings-månaden. Har ett ufo liggandes som också bara har ärmarna kvar - kan hända att jag tar itu med det då jag ändå är i farten.
Samtidigt som jag stickar på dessa stora projekt så har jag lite andra projekt som omväxling, en del nya andra gamla som behövs tas itu med.
Är så glad att sticklusten har kommit tillbaka med full kraft. Med den kommer glädje och ork. Känns gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar