onsdag 25 juni 2014

Det här med sticklust

För några veckor sen var all sticklust borta. Det spelade ingen roll att jag köpte hem fint garn, såg underbara mönster, läste bloggar. Allt var bara - blä! neej! Mönstren var rena grekiskan, garnet inte skönt i händerna.  Lusten att skapa var som bortblåst.

Till slut kom maken in med en påse garn då jag satt i soffan. Du kan väl klappa garn i alla fall  tyckte han...
Vet inte om det var den gosiga alpackan eller vad det var. Men nån dag senare gick jag in i syrummet och plockade fram 2 nystan från Limmo-design. Grönt bomull-ull och  turkost sockgarn:

Stickar på en enkel sjal med ökningar i mitten och i sidorna.  Får se vad det blir för kant, går lite efter vad jag känner för.

Det bästa med den här sjalen är att sticklusten är tillbaka. Jag har lust att avsluta gamla projekt och börja nya i en salig blandning. Mönstren ser helt plötsligt inte alls svåra ut, garnet trivs i händerna.
Nu vill jag sticka! Bara ett varv till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar