lördag 7 juni 2014

Koftlängtan

Jag har 2 koftor som det i stort sett bara är montering och lite fix kvar på. Borde vara duktig och göra det på en gång... men det hamnar ändå i "göra klart"-lådan. Måste ta och se till att tömma den lådan en regnig dag nu i sommar...

Så i stället sitter jag och drömmer om nya projekt.  Nu då jag håller på och få i ordning i mitt syrum ser jag att  det finns ett antal påbörjade projekt samt garn till några nya - både sjalar, sockar och koftor.

Har kommit fram till att jag vill sticka kofta/tröja. Tror att jag ska ta upp ett gammalt ufo samtidigt som jag börjar på en ny.
 Så i dag bredde jag ut de garner jag har till nya koftprojekt:

Drops alpakka till en randig uppifrån och ner. Har köpt dessa garner lite nu och då. Tror att de kan bli snygga ihop i en kofta.
Cascade 220 Det blåa antingen en Tealeaves cardigan eller en   kofta från boken Botanical knits. Det vinröda Honey cardigan.
Geilsk bomull/uld sska bli en broadband (deras eget mönster)
Blått garn från Limmo-design. Har tänkt mig att det ska bli en Vitamin D.


Nu är den stora frågan - vilken ska jag sätta igång med???
(samt - varför i hela friden kan jag inte göra klart de jag har på stickorna innan jag börjar med nytt?)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar