måndag 22 september 2014

Väv 2014

I fredags var jag på Väv 2014 i Umeå. En mässa i huvudsak inriktad på vävning, men det fanns lite annat smått och gott där också. Jag kom hem med det här:

Ullen är från Gudruns ullbod. Det blå är merino/silke och det grå merino/alpacka. Känner att jag helt klart måste bli lite bättre på att spinna innan jag ger mig i kast med det. Tills vidare får jag klappa på det.
Det gråa garnet är Schappesilke (400m/100g) från Sjöalyckans silke. Så vackert!!! Köpte mönster till en sjal också. Det, om något, blir en njutstickning.
De färgglada nystanen ullgarn från Stoorstålka. De färgerna... Tänker "tokranda" en enkel sjal. Vill ha något enkelt och färg-glatt att sticka på då jag tar paus i pluggandet - det här blir perfekt.
Bandgrinden köpte jag från Sätergläntan. Jag har inte plats än för min vävstol, men med den här kan jag börja väva lite i alla fall.

Det var roligt att gå på mässan. Massor med inspiration. Tänkte att jag nästan skulle behöva ta studieuppehåll för att hinna med allt jag fick lust till att göra. Så jag kan definitivt konstatera att sticklusten är tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar