onsdag 19 augusti 2015

På stickorna

Jag kan fortfarande inte sticka så mycket och länge som jag vill, men jag njuter av mina stunder i soffhörnet. En paus då och då känns helt ok. 

Just nu stickar jag rött, turkost och grönt: 

* Det röda är min Nancy-kofta. Kroppen är klar, ska börja med ärmarna.  Stickar den i Lanett från Sandnes. Så mjukt och härligt!

* Det turkosa är en sjal - en Rotor. Maskantalet stämde inte när jag kom fram till spetsen, så den har fått ligga till sig lite. Tänker ta itu med den nu i veckan.

* Det gröna kommer från ufo-lådan. Det är en over-size tröja.  Har bara lite drygt en ärm kvar och sen lite småfix runt halsen.  Utgår från ett mönster, men stickar sen lite fritt för att få den som jag vill ha den.

I korgen bredvid ligger ett par koftor och ropar på uppmärksamhet, tillsammans med garn till sockar, vantar m.m  Men de får allt vänta ett litet tag till. Nu är det dessa tre som gäller :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar