torsdag 12 november 2015

Lägerprojekt

Då jag skulle fara på lägret i helgen packade jag med flera olika projekt. Tänkte lite att man vet aldrig vad man blir sugen att sticka på. Flera av dem stannade kvar i väskan. Men dessa stickade jag på:

Det röda är vantarna Folke från boken Vantar för alla årstider. Började med dem på vägen upp. Eller började om... Det första försöket blev aningen för litet, så jag lade till en mönsteromgång. Nu blir de bra!

Det bredvid är "allersmössan".  Tänkte bara titta på ett mönster för att kunna köpa garn. Vips så satt jag med mönster och lånade stickor... Bara att sätta igång. Då jag inte är så van vid att sticka med två färger tar det sin tid, men det är ett roligt mönster.

Tog även fram min Rotorsjal och rättade till felet som gjort att jag fastnat. Men då det bara är spetskanten kvar, får den bli en syrumsstickning.

 
Under lägret fanns det möjlighet att göra lite annat pyssel. För mig blev det några stickmarkörer och denna nåldyna. Ska använda den till mina synålar tänker jag. Blir skönt att slippa leta efter dem sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar